Cum determin care este capitalul necesar pentru un Start-Up?

Una din principalele întrebări pe care si le pune orice persoană care vrea să demareze o afacere este:

 

De câti bani am nevoie pentru a putea porni o afacere?

 

Evident, e imposibil să răspunzi la această întrebare dacă nu există o detaliere a ideii de afaceri.
Vom încerca în continuare să vă prezentăm pasii pe care ar trebui să îi parcurgeti pentru a estima cat mai corect capitalul de care aveti nevoie pentru pornirea unei afaceri.

 

1. CLARIFICĂ ASPECTELE LEGATE DE CERERE, TIPUL INVESTITIILOR SI NECESARUL DE CAPITAL CIRCULANT

  • În ce domeniu se va derula afacerea ?

 Productie

Cel putin următoarele elemente trebuie cuantificate:

Produsul si cererea existentă pe piată

  • De ce vreau să produc „acel ceva”?
  • Care este nivelul concurentei în domeniu?
  • Piata este una locală, sau una natională, sau poate internatională?
  • Ce cantitati as putea să vând lunar?

Aspectele tehnice, estimarea primară a dotării cu echipamente si aparatura, precum si a capitalului circulant necesar

  • La ce nivel calitativ vreau să produc: slab, mediu, înalt?
  • Sunt necesare echipamente ultra-performante, sau dimpotriva se pot utiliza echipamente second-hand?
  • Ciclul de fabricatie este lung sau scurt?
  • Materiile prime sunt scumpe?
  • Materiile prime se găsesc aproape de locul producției și sunt din abundență? … sau nu?
  • Exista fluctuatii sezoniere a preturilor de achizitie a materiilor prime?
  • Este necesară multă manoperă (si e nevoie de multi angajati), sau este un domeniu în care operatiunile se pot automatiza?
  • Ce fel de spatii sunt necesare pentru a desfăsura activitatea în conditii optime?
  • Pot găsi un spatiu pe care să îl închirez, sau este necesar să îmi construiesc o clădire adecvată profilului de activitate?

Servicii

Găseste răspunsul la următoarele intrebari:

Serviciul si cererea existentă pe piată

  • De ce s-ar apela la serviciile furnizate de mine?
  • Există aceste servicii pe piață în forma în care doresc și eu să le fac?
  • Cât de puternică este concurenta mea?
  • Care este aria de acoperire?
  • Câti clienti ar urma să deservesc în fiecare lună?

Aspectele tehnice, estimarea primară a dotării cu echipamente si aparatura, precum si a capitalului circulant necesar

  • Serviciile sunt bazate preponderent pe munca intelectuală, muncă manuala sau pe utilizarea unor echipamente specifice?
  • Se prestează la sediul firmei sau la locatia solicitată de client?
  • Sunt necesare spatii de dimensiuni mari pentru a putea presta serviciile în conditii optime?
  • Cât de dificil, sau de usor, este să găsesc un spatiu potrivit activitătii pe care o voi desfăsura?

Comert

Găndeste-te la următoarele:

Marfa si cererea existentă pe piată

  • Afacerea trebuie amplasată într-un vad comercial bun, sau locatia este putin importantî?
  • În zona de amplasare a magazinului mai există comerț cu ceea ce doresc eu să vând?
  • Există în zonă activități care să necesite produse pe care le va vinde magazinul meu?
  • Câti clienti vor cumpăra lunar de la mine si care va fi valoarea medie a cumpărăturilor/client?

Aspectele tehnice, estimarea primară a dotării cu echipamente si aparatura, precum si a capitalului circulant necesar

  • Am acces la o locație cu vad comercial sau nu?
  • Va fi un magazin de dimensiuni mari, sau unul pe o suprafata mică?
  • Care este durata de rotatie a stocurilor?
  • Va fi un magazin cu produse de lux, sau dimpotrivă, unul cu produse ieftine?
  • Care va fi orarul de fuctionare (8 ore / 16 ore; vânzare sâmbătă?)
  • Stocurile mari de mărfuri sunt un avantaj sau un dezavantaj?
  • Există furnizori care oferă marfa cu plata la vânzare ?
  • Activitatea se pretează la vânzarea online?
  • Există fluctuatii sezoniere a preturilor de achizitie a mărfurilor?
  • Care sunt termenele la care în mod uzual trebuie plătiti furnizorii de mărfuri?


Noutatea produsului/serviciului

 Produs / serviciu nou

  • Potentialii clienti îsi vor da seama rapid de avantajele aduse de produs/serviciu?
  • Sunt în stare să valorific rapid avantajele produselor/serviciilor, sau vor trece câteva luni până când clienții vor vedea avantajele si vor începe să cumpere?
  • Potentialii clienti trebuie educati si convinsi să cumpere?
  • Exista riscul ca noul produs/serviciu sa nu fie agreat de consumatori?

Produs / serviciu cunoscut clientilor

  • Produsul/serviciul este cunoscut pe piată si este căutat frecvent de acestia?
  • E vorba de un produs/serviciu care este foarte cunoscut, dar a cărui căutare este în scadere?

Autorizatii/licente speciale

  • Sunt necesare autorizatii speciale, care presupun investitii mari?
  • Afacerea este una “clasică”, ce necesită autorizatii uzuale, usor de obtinut

 

 

2. DIMENSIONEAZĂ VALOAREA INVESTITILOR SI A CAPITALULUI CIRCULANT

După ce ai corelat dimensiunea spatiilor, numărul si specificul echipamentelor, volumul materiilor prime (sau al mărfurilor) pentru primul ciclu de productie cu ideea ta de afaceri mergi mai departe si calculează de câti bani ai nevoie pentru a demara afacerea.

Nu uita să parcurgi următorii pasi:

  • În cazul în care e nevoie să îti construiesti o clădire (hală), fă proiectul si estimează costurile de realizare a imobilului (inclusiv cele de racordare la retelele de energie).
  • Cere oferte si află pretul echipamentelor si aparatelor ce îti sunt necesare.
  • Estimează volumul si costul materiilor prime necesare primului ciclul de fabricatie, sau dacă este vorba de comert, care este volumul minim al mărfurilor cu care trebuie “să umpli” magazinul la deschidere.
  • Calculează costurile cu salariile, chiriile si utilitătile lunare, si estimează câte luni vor trece până când vei avea încasările estimate de tine.

La suma pe care o vei obtine mai pune 10-15% în plus. E o marja de eroare !

 

Succes !

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: