Finantarea start-upurilor prin schema de Ajutoare de Stat

Ajutor Start UpStrat-upurile care realizează investitii si care crează in maximum trei ani de la finalizarea investitiei cel putin zece noi locuri de muncă, din care minimum trei pentru lucrătorii defavorizati, au sansa de a primi o finantare nerambursabilă pentru investitiile pe care le fac. Finantarea se acordă in baza HG nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de munca.

Potrivit HG nr. 332/2014 pot beneficia de această finantare firmele care crează noi locuri de munca prin:

  • înfiintarea unei unitati noi;
  • extinderea capacitătii unitătii existente;
  • diversificarea productiei unitătii;
  • schimbarea fundamentală în procesul general de productie din cadrul unitătii existente.

Start-upurile acestea se incadreaza la “înfiintarea unei unităti noi”. Locurile de munca nou create trebuie păstrate pentru o perioada minima de 3 ani (5 ani in cazul intreprinderilor mari).

Pentru obtinerea fondurilor nerambursabile intreprinderile noi intră în competitie cu cele existente, iar sansele start-up-urilor sunt ceva mai mici deoarece acestora le este greu să fundamenteze in Planul de Afaceri existenta pietei pentru produsele sau serviciile pe care le vor oferi si să convingă evaluatorii că cifra de afaceri previzionată si profitabilitatea este una realistă.
Chiar dacă firmele nou infiintate pleacă cu un “handicap” in obtinerea fondurilor fată de companiile existente, totusi există sanse pentru anumite start-up-ri de a obtine aceste fonduri.

In continuare vă vom prezenta câteva aspecte cheie la care managerii companiilor nou infiintate trebuie să se gândească, pentru a avea sanse reale să obtină o astfel de finantare.

Locatia
Potrivit grilei de evaluare obtin 10 puncte firmele care realizează investitia într-un judet unde rata somajului este peste media pe tară comunicată de INS in ultimul buletin statistic lunar. Conform buletinului Institutului National de Statistica, rata medie a somajului în luna iulie 2015 a fost de 6,8 (aceasta este o valoare estimativă, ce va fi revizuită ulterior). Asa că, pentru a vă creste sansele de a obtine finantarea trebuie să faceti investitia într-un judet în care rata somajului e mai mare de 6,8%.
Potrivit ANOFM rata somajului in luna Iulie a fost de 4,99% (mai mică decât valoarea estimată provizoriu de INS). Potrivit ANOFM judetele cu cea mai mare rată a somajului sunt: Teleorman (11,52%), Vaslui (10,67%), Mehedinti (9,51 %), Galati (9,48%), Buzău (9,36%), Dolj (8,87%), Gorj (8,40%), Olt (7,74%) si Giurgiu (7,64%).

Valoarea capitalului social subscris
In cazul intreprinderilor nou create pe grila de evaluare se punctează “Valoarea capitalului social subscris” si nu cifra de afaceri si profitabilitatea, asa cum este in cazul intreprinderilor existente.
Pentru a avea un puncaj bun este necesar să aveti un capital social subscris de 35.000 Lei
Atentie: in cazul in care valoarea capitalului social actual este mai mică va trebui să faceti majorarea de capital rapid, inainte de depunerea documentatiei pentru obtinerea fondurilor.

Perioada de creare a minimum 10 locuri de muncă
Puteti obtine 10 puncte dacă termenul de creare a celor 10 locuri de muncă, de la primirea acordului de finantare, este mai mică de 1 an. Asta inseamnă că proiectul de investitii trebuie foarte bine gândit, astfel incât să se realizeze rapid si să se poată crea locurile de muncă in maxim 1 an de la semnarea contractului de finantare.

La cel mai important criteriu de punctare, cel referitor la numărul total de locuri de muncă nou create, firmelor nou infiintate le va greu “să lupte” cu companiile existente. Totusi, tinând cont de faptul ca la celelalte criterii de puncare au sanse de a obtine punctajul maxim, firmele aflate in faza de start-up au sanse de a accesa o astfel de finantare.
Atentie foarte mare la Planul de Afaceri, căci toate aspectele anterior prezentate nu trebuie doar enuntate ci si fundamentate.

Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 332/2014, cu modificările si completările ulterioare, prin alocări de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale, sub formă de sume nerambursabile, în raport de cheltuielile eligibile, în limita intensitatii maxim admisibile si a nivelului maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia o întreprindere, astfel:

  • Regiunea Nord-Est: 50%
  • Regiunea Sud-Est: 50%
  • Regiunea Sud-Vest Oltenia: 50%
  • Regiunea Nord-Vest-Est: 50%
  • Regiunea Centru: 50%
  • Regiunea Vest: 35%
  • Regiunea Ilfov: 35%
  • Bucuresti: 15%

IMPORTANT: Această sesiune se va încheia la 18 septembrie 2015. Trebuie să vă grăbiti.

Mai multe detalii despre modalitatile de depunere a cererii de finantare precum si despre domeniile de activitate ce pot fi finantate puteti afla aici

Succes!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: