Magazinele online – o componenta obligatorie a afacerilor cu produse Handmade

Online handmadeAfacerile cu produse Handmade sunt si vor ramane intotdeauna afaceri mici care nu vor putea fi eliminate de pe piată de marile companii multinationale. Sunt afaceri in care contează creativitatea si pasiunea pentru frumos si mai putin puterea financiară de a achizitiona super-echipamente capabile să producă “pe bandă rulantă” mici obiecte decorative. Totusi tehnologia incepe să-si facă simtită prezenta si in acest domeniu: pe partea de productie apar noi materiale folosite in realizarea produselor, fabricate prin tehnologii ultra-moderne, iar in partea de vanzări comertul electronic se impune tot mai tare.
Anul 2014 a confirmat că lumea se orientează tot mai mult către magazinele online. Deocamdată fenomenul are o pondere ridicată in sfera produselor electronice. Mai mult de trei sferturi (77%) dintre consumatorii români caută informații online despre smartphone-uri sau tablete, iar 55% dintre ei cumpără online, clasându-se, astfel, înaintea britanicilor și belgienilor la acest capitol potrivit unui studiu publicat de GfK Purchase Journey in 2014. Si in domeniul turismului românii apelează la internet. În prezent, în România, 65% din rezervările pentru călătorii se fac online, în timp ce piața agențiilor clasice a scăzut spre 24%. Despre florăriile online nici nu are rost să mai discutam căci deja e plină România de exemple de succes.

Desi nu toti aceeia care caută pe Internet produse cumpară online important de retinut este faptul că numărul celor care cumpără produse influențați de informațiile găsite pe Internet a crescut în România cu peste o treime în 2014, comparativ cu anul anterior! Este o informatie de care trebuie să tină cont toti aceia care au mici afaceri cu produse de tip handmade.
Dar acesta nu este singurul motiv pentru care proprietarul unei afaceri cu produse handmade trebuie să se gandească să-si facă un magazin online. Cei care au o afacere mică de acest gen stiu cat de greu este să iti imparti timpul intre micul atelier de productie, vizitele la magazinele prin care isi vand marfa si diversele târguri la care participă. Atunci când ai o afacere mica trebuie să iti imparti timpul intre “productie” si “vânzare” si de multe ori constati că nu iti ajung 24 de ore. Comertul online rezolvă partial această problemă, deoarece el te poate ajuta “să faci ziua mai lungă”. Un magazin online „vinde pentru tine” chiar si atunci când tu dormi, esti in micro-atelierul de productie sau participi la un targ stradal. Bineinteles că el nu te scuteste de toate problemele vânzării, căci trebuie să iti găsesti timp pentru a verifica comenzile primite, a suna clientul si a confirma transmiterea comenzii, pentru a adăuga noi produse pe site precum si pentru a desfăsura actiuni de promovare online a magazinului.
Un alt avantaj deosebit pe care il aduce un magazin online este accesul la piata internatională. Afacerea se complică putin deoarece trebuie să iti faci si o versiune in limba engleză a site-ului, si trebuie să faci descrierile produselor in engleză, dar avantajele pot fi pe măsură, căci produsele de tip handmade sunt mai apreciate in tările vestice decât in România. In pus, dacă inceci să penetrezi pe piata vestică trebuie să ai grijă si de sistemul de plăti. Cel mai bine este sa oferi clientilor posibilitatea efectuarii platii prin “PayPal”. Comercianții români care au folosit sistemul electronic PayPal au înregistrat o creștere de 36% a plăților din străinătate, în prima jumătate a anului 2014, comparativ cu aceeași perioadă din 2013.

In cazul deschidererii unui magazin online cea mai mare problemă o reprezintă promovarea magazinului in mediul electronic. Este o activitate ce trebuie desfăsurată in mod constant, care presupune un anumit nivel de cunostinte in domeniul utilizării internetului, si fără de care magazinul online nu are sanse de reusită. In plus promovarea online este consumatoare de timp deoarece ea presupune activităti de inscriere in directoare web, de prezentare a produselor pe platforme “generaliste” dedicate produselor de tip handmade si promovarea prin intermediul site-urilor de socializare.

Concluzia: chiar dacă deschiderea unui magazin online inseamnă muncă in plus dacă iti faci treaba asa cum trebuie merită efortul !

V.T.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: