Angajarea personalului la pornirea unei afaceri

Angajari la pornirea afaceriiMai ales intr-o firma mica succesul în afaceri nu poate fi obţinut fără alegerea celor mai corespunzătoare persoane. Proprietarul unei firme mici trebuie să găsească solutii pentru a castiga clienti si a avea vanzări, să negocieze cu furnizorii, să facă rost de banii necesari pentru bunul mers al afacerii, să asigure buna desfasurare a activitatii contabile si din cand in cand să facă fată controalelor fiscale. Nu este simplu, si dacă proprietarul afacerii nu este atent la oamenii cu care porneste la drum in mod sigur nu va face fată tuturor provocărilor. De cele mai multe ori cei care isi deschid o afacere sunt atat de preocupati de vanzari si asigurarea banilor necesari derularii afacerii incat neglijează complet problema personalului.

In continuare vom face cateva recomandări care s-ar putea să vă prindă bine atunci cand porniti o afacere.

1. Stabiliti profilul viitorilor angajati
Pentru ca mica dvs afacere să meargă bine ar trebui să stabiliti din timp care ar trebui să fie profilul viitorilor angajati:
– educatie;
– calificare / aptitudini;
– experientă;
– cerinte speciale.

2. Elaborati un plan de angajare
Planul de angajare ar trebui să cuprindă structura de personal atat la lansarea afacerii cat si cea pentru primul an (in cazul in care se previzionează cresteri de personal in primul an).
Acest plan va trebui să cuprinda elemente concrete privind:
– structura de personal pe categorii (pe tipuri de activităti);
– numărul de persoane pentru fiecare tip de activitate (ex: nr vanzatori, nr soferi, nr tehnologi, etc.);
– programul de lucru pentru fiecare angajat;
– salariile cu care angajatii vor fi plătiti.

3. Elaborati Fisa Postului si Regulamentul de Organizare si Functionare
Cand ai bani putini nu ai timp de “bâlbâieli”. Cum de cele mai multe ori banii sunt limitati la pornirea afacerii nu iti poti permite ca angajatii să nu stie ce trebuie să facă si să corectezi deficientele in timp. E preferabil ca incă de la inceput sarcinile si procedurile de lucru să fie clare pentru toata lumea. De aceea ar fi bine să:
– elaborati Fisa Postului pentru fiecare pozitie;
– pregătiti un draft al regulamentului intern de organizare si functionare;
– pregătiti un draft al contractului de muncă.

Toate aceste documente vă vor prinde bine pe parcursul procesului de selectie, iar mai departe veti avea nevoie de ele la controalele ITM.

4. Identificati viitorii angajati inainte de a porni afacerea
Cand iti deschizi o afacere iti asumi o serie de riscuri si este bine dacă poti lua anumite măsuri care să minimizeze riscurile. Niste angajati necorespunzători vă pot compromite afacerea si de aceea ar fi bine să incercati să identificati o parte dintre viitorii dvs. angajati chiar inainte de a porni afacerea.

5. Comunicati la AJOFM lista locurilor de muncă vacante
Conform Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de muncă angajatorii au obligaţia să comunice agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti toate locurile de muncă vacante. Dacă nu o faceti rsicati sa fiti amendati.

6. Pregatiti cu atentie publicarea anuntului de angajare
In cazul in care nu aveti structura de personal completă, in functie de tipul afacerii dvs. va trebui să stabiliti care sunt cele mai eficiente metode de a promova disponibilitatea firmei dvs. de a angaja personal.
Inainte de a publica anuntul verificati si portalurile cu anunturi online. Poate aveti norocul si găsiti acolo persoanele de care ati putea avea nevoie. Contactati-le si rugati-le să vă trimită un CV in cazul in care sunt interesate să lucreze pentru dvs.
Dacă totusi va trebui să publicati mai multe anunturi aveti grijă ca acestea să fie clare si explicite. In caz contrar veti fi bombardat cu sute de CV-uri.

7. Faceti o preselectie a CV-urilor primite
Dacă primiti foarte multe cereri de angajare ar fi preferabil să faceti o preselectie a CV-urilor primite, adică:
– analiza CV-urilor;
– o selectie a persoanelor ce vor fi chemate la interviu.
Procesul de preselectie a aplicatiilor este critic pentru derularea cu succes a recrutarii mai ales in cazul companiilor care angajează personal pe mai multe posturi. Dacă in această etapă nu iau in calcul criteriile corecte, este posibil ca unii candidati, potriviti fie pentru postul vacant pentru care au aplicat, fie pentru un alt post din organizatie, să fie trecuti cu vederea.

8. Interviul de angajare
Va trebui sa fiti atenti la mai multe aspecte, cum ar fi:
– pregatirea discutiilor propriu-zise;
– planificarea interviurilor
– derularea interviului propriu zis;
– finalizarea interviului.
Interviul de angajare este momentul cheie al intregului proces iar pe parcursul acestuia va trebui să descoperiti cat mai multe despre personalitatea candidatului si să aflati concret cat de bine pregătit este pentru postul care candidează si cat de motivat este să muncească pentru dvs.

9. Angajarea candidatului selectat
– comunicarea informatiilor in detaliu legate de postul pe care persoana va fi angajată;
– intocmirea actelor solicitate prin lege pentru angajare.
Nu uitati să inregistrati contractul de muncă pe REVISAL !

Succes !

V.T.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: