Bloggingul o himera sau o mica afacere de succes ?

blogging o mica afacereDe mai multi ani a inceput să se discute si in Romania despre blogging ca afacere. Ideea unei astfel de afaceri este extrem de atractivă deoarece este vorba de o afacere care poate fi pornită la domiciliu fără a investi multi bani.
Acum cca. 6-7 ani bloggerii scriau mai mult pentru a-si impărtăsi experiențele personale iar blogurile in acea perioadă erau un motiv si o cale de a cunoaște oameni noi. Chiar dacă in SUA se discuta destul de serios despre blogging la noi audienta era destul de mică si din acest motiv cei mai multi nu au acordat o atentie deosebita acestui subiect. In timp lucrurile s-au schimbat si odată cu cresterea explozivă a numărului de internauti si blogurile au inceput să devină mult mai căutate. Bloggerii au început astfel să fie curtați de agenții de publicitate, companii și oameni politici care sperau ca prin intermediul acestor bloguri să isi promoveze produsele, serviciile sau ideile. Când audiențele au crescut au apărut si banii si ca urmare mizele s-au schimbat. Blogurile au devenit instrumente de promovare a afacerilor, a produselor sau solutii de branding personal.
La ora actuală multi ii acuză pe bloggeri că iși vand sufletul pentru reclamă. Afirmatia este doar partial adevărată si aplicabilă acelor bloguri care nu au ca misiune promovarea unei afaceri. In ziua de azi există insă bloguri dedicate promovării anumitor produse si servicii. Tot mai des companiile isi crează propriul blog prin intermediul căruia ii informează pe cei pasionati despre cele mai noi produse, gadget-uri interesante, modul de utilizare al produselor sau alte informatii utile pentru consumatori.

Practic in ziua de azi blogging-ul poate devenit o afacere. De aceea acesta idee de afaceri este tot mai mediatizată atat la TV cat si in presa scrisa si cea online. La prima vedere bloggingul pare sa fie afacerea ideală pentru oricine se pricepe la scris:

  • muncesti la domiciliu si nu ai un program fix;
  • esti propriul tău stăpan;
  • e o afacere mică in care nu trebuie să investesti mult;
  • ai sansa de a dezvolta o afacere in jurul unui subiect care te pasionează si astfel vei putea munci cu plăcere;
  • poate deveni o afacere extrem de profitabilă.

Cand vezi atatea avantaje ajungi la concluzia că este una dintre cele mai bune idei de afaceri: o afacere pornită cu bani putini, in care ai un program de muncă flexibil si care iti poate aduce multi bani fără a mai avea durerile de cap care ti le aduc 20-25 de angajati care lucrează pentru tine.
Si totusi, dacă este o idee de afaceri atat de bună de ce nu se apucă toată lumea de o astfel de afacere? Mai mult decat atat, foarte multi au incercat să se lanseze intr-o astfel de afacere dar au fost foarte dezamăgiti de rezultate si acum declară ca blogging-ul este doar o idee de afaceri frumoasă dar care nu aduce niciun ban.

Din păcate, desi e o afacere in care nu iti trebuie bani multi, nu este deloc usor să ai succes. Pentru a reusi trebuie să stii că:

  • trebuie să ai talent la scris. Oricat de mult ti-ai dori să dezvolti o astfel de afacere si indiferent cat de mare este disponibilitatea ta de a munci pentru a avea un blog de succes dacă nu ai cat de cat talent la scris sansele de reusită sunt mici. Nu trebuie să ai talentul unui scriitor profesionist sau al unui poet, dar există un anumit standard pe care dacă nu il atingi iti va fi extrem de greu să iti atragi si să iti păstrezi cititorii;
  • este o afacere care dă rezultate pe termen lung. Este extrem de greu să castigi bani dintr-un blog in primul an de la lansare. Trebuie să fii dispus să astepti destul de mult pană vei castiga primii bani. Dacă investesti mult in promovare e posibil să ai rezultate ceva mai rapid, dar in acest caz nu mai putem vorbi de o afacere pornită cu bani putini;
  • trebuie să ai cunostinte de marketing online. Motoarele de căutare promoveaza blogurile cu continut de calitate, care atrag multi cititori, dar asta nu e suficient. Pentru ca blogul tău să ocupe o pozitie mai bună pe Google sau Bing trebuie să apelezi la solutii complexe de promovare (inscrierea in directoare web, promovare pe alte bloguri şi forumuri, AdWords, promovarea prin social media, etc);
  • fără o viziune si o strategie e greu să obtii rezultate. Internetul a fost invadat in ultimii 2 ani de bloguri dar foarte multe dintre acestea nu au cititori. Trebuie din start să te gandesti dacă acoperi un domeniu de nisă sau faci un “blog general” care acoperă orice subiect. Un blog de nisă teoretic va avea un număr limitat de cititori dar in schimb, dacă continutul său e de bună calitate, va avea o stabilitate si va atrage reclamele advertiserilor si companiilor care tintesc domeniul respectiv. Un blog nespecializat teoretic atrage mult mai multă lume datorită plajei largi pe care o acopera, dar “se pierde” in mutimea de bloguri si site-uri care “sunt pe acelasi stil” si are sanse de reusită ceva mai mici.

Daca stai si pui in balantă aspectele care te pot indemna să te lansezi intr-o astfel de afacere si riscurile care pot conduce la esecul unei astfel de afaceri ajungi la concluzia că merită să incerci. Este o idee de afaceri deosebită, dar atentie, in continuare numarul celor care reusesc să facă bani din bloguri este mic !

Succes !

 

V.T.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: